Leta i den här bloggen

söndag 12 november 2017

November

Nu är det dags att sätta in ett nytt inlägg här. Ser att jag inte gjort det sedan höstupptakten i Jäkna. Men verksamheten i Vävstugan har inte stannat av bara för att barnverksamheten tagit en paus för hösten. Två mammor till barnen har blivit intresserade av vävning och har slutit sig till oss på tisdagskvällarna. Välkommen Malin och Lena. Vi hoppas ju förstås att kunna fortsätta   med barnvävningen till våren också. Intresse finns ju. En systers 60-årskalas, en förkylning och en felsolvning av en ripsväv är en av orsakerna till min tystnad. Det blir för mycket för ett gammalt huvud ibland. Men nu är jag på G igen.. Felsolvningen berodde på att jag ej dragit ut andra bilagan på vävsedeln. Trodde då att den skulle solvas som den varpats , alltå rakt genomgående. Men icke sa Nicke. Vid provvävningen såg jag ju direkt att det inte stod rätt till. Gör om gör rätt. Bara att programmera om som barnen säger. Ett bra ord i stället för solvning. Det handlar ju faktiskt om programmering
Felsolvad ripslöparet




Ljusbonad (Ledbelysning Slinga ska träs in bakifrån)



Trasmatta
Plädväv på gång till beredning
Rätt solvad ripslöpare
Glesripsmatta
Handduksväv i sålldräll



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar